Kolonia we Władysławowie – wypowiedzi kolonistów

W dniach 1-14 sierpnia 2017 r. odbyła się kolonia turystyczno-edukacyjna zorganizowana przez Stowarzyszenie Przyjaciół Wsi Sędziszowa i Okolic. Mieliśmy okazję doświadczyć wyjątkowych i niepowtarzalnych przeżyć, a wszystko za sprawą dobrej organizacji przez p. kierownik Annę Wiejaczka oraz naszych wychowawców. Na wstępie chcielibyśmy przedstawić nasze wspomnienia jakie pozostały nam w pamięci po tej cudownej, fenomenalnej i fantastycznej kolonii.

Pierwsze wrażenie jakie zostało w naszych głowach to zetknięcie się z morzem, piaszczystą plażą i pięknym  widokiem tajemniczych fal. Koloniści, którzy byli po raz pierwszy nad morzem z pewnością zapamiętają tę chwilę na długo, ponieważ widok Morza Bałtyckiego jest czymś niebywałym.

Kolejnym przeżyciem, które zapamiętaliśmy to wyprawa na ruchome wydmy w Łebie. Dotarliśmy tam drogą wodną. Płynęliśmy statkiem po jeziorze Łebsko, a następnie podziwialiśmy wydmy. Towarzyszył nam bardzo mocny i porywisty wiatr, który jeszcze bardziej upiększał widoki. Po spacerze przy brzegu morza udaliśmy się       do Wyrzutni Rakiet w Rąbce. Tam dowiedzieliśmy się jakie doświadczenia były prowadzone na rakietach podczas II wojny światowej. W tym dniu powiększyliśmy zasób  naszej wiedzy, jednocześnie doświadczając ciekawych przygód.

Przez następne dni poznawaliśmy okoliczne atrakcje. Byliśmy na Helu, w fokarium,
gdzie obejrzeliśmy pokaz karmienia fok. Zwiedziliśmy także całe Trójmiasto. W Gdyni naszą główną atrakcją było oglądanie morskich zwierząt w Oceanarium. Następnym punktem naszej wycieczki był spacer po Molo w Sopocie. Był to jeden z najpiękniejszych widoków jakie zobaczyliśmy na kolonii. Na końcu pojechaliśmy do Gdańska, w którym napawaliśmy się widokiem zabytkowego Żurawia, pomnikiem Neptuna oraz drugiego w Polsce kościoła Mariackiego. Uwieńczeniem naszego pobytu w Trójmieście było podziwianie pomnika Obrońców Westerplatte. Z pewnością jest to miejsce, w którym każdy Polak powinien być chociaż raz, aby upamiętnić naszych bohaterów.

Dla wielu osób wielkie wrażenie zrobiła kąpiel w Bałtyku. Mogliśmy poczuć na własnej skórze odbijające się od nas wzburzone fale. Czuliśmy się bezpiecznie dzięki opiece ratownika, który w razie potrzeby był  gotowy nieść pomoc. Szczególnym przeżyciem był też  rejs po Morzu Bałtyckim o zachodzie słońca. Ten widok każdemu z nas zaparł dech w piersiach.

Cała kolonia była dla nas okazją do relaksu, poznania nowych miejsc, ludzi i kultury.
Mogliśmy się oderwać od  komputerów, Internetu i codzienności. Wróciliśmy wypoczęci, opaleni i bardzo zadowoleni, a wszystko to dzięki naszej niestrudzonej i niezastąpionej  Kolonijnej Kadrze, która pracowała n a zasadzie wolontariatu.

Kierownik kolonii, organizator i koordynator: Pani Anna Wiejaczka

Wychowawcy: Pani Agnieszka Bajorska, Pani Marta Klich, Pani Małgorzata Laskowska, Pan Paweł Szura

Pielęgniarka: Pani Jolanta Dobek

Z przyjemnością powrócimy tam za rok.

Koloniści z Siedlisk J     G.R.

W dniach od 1-14.  08. 2017 r. braliśmy udział w kolonii we Władysławowie zorganizowanej przez Stowarzyszenie Przyjaciół Wsi Sędziszowa i Okolic. W czasie tej wyprawy mieliśmy bardzo dużo wycieczek, podczas których mogliśmy zobaczyć wiele ciekawych miejsc. W czasie pobytu w Słowińskim Parku Narodowym podziwialiśmy ruchome wydmy. Zwiedziliśmy Muzeum Wyrzutni Rakiet w Rąbce ,Trójmiasto.  Płynęliśmy statkiem, podczas którego podziwialiśmy zachód słońca nad Bałtykiem . W czasie kolonii dużo czasu spędziliśmy na plaży opalając się i zażywając kąpieli morskich pod bacznym okiem opiekunów i ratowników. Z tego pobytu najbardziej będę wspominał mecze piłki siatkowej w czasie których mogłem trenować oraz budowle z piasku. Wspomnienia i przeżycia z kolonii na długo pozostaną w mojej pamięci i mam nadzieję na kolejne wyjazdy z tak wspaniałymi ludźmi. Dziękuję Pani Ani ,Wychowawcom  Pani Pielęgniarce za zorganizowanie tak wspaniałego wypoczynku.                                           .

Szymon Waclawik

Podczas  kolonii bardzo podobała mi się atmosfera która tam panowała. Super sprawą okazały się zabawy podczas których wszyscy świetnie się bawiliśmy. W trakcie wycieczek poznaliśmy dotąd nieznane nam miejsca. Ogromnym plusem była piękna niedaleko położona plaża, którą staraliśmy się często odwiedzać.

Małgosia

Na kolonii we Władysławowie najbardziej podobało mi się zwiedzanie Trójmiasta. Miło spędzało się czas na plaży. Podobał mi się tez czas spędzony na wydmach w Łebie. Podobało mi się też, że Pan Paweł organizował dyskoteki. I że w tak ciekawy sposób zostało to wszystko zorganizowane.

Kacper

W minionych latach miałam już kilka razy okazję uczestniczyć w wycieczkach organizowanych przez Stowarzyszenie Przyjaciół Wsi Sędziszowa i Okolic. W tym roku po raz pierwszy mogłam być na 2 tygodniowej kolonii. Całą kolonię bardzo dobrze wspominam i wspominać będę, bo była to najciekawsza część moich wakacji. Wiele dowiedzieliśmy się zwiedzając cudowne miejsca na Pomorzu między innymi ruchome wydmy w miejscowości Łączka, skansen w Szymbarku ukazujący historię, język i kulturę Kaszub, fokarium na Helu, Akwarium Morskie w Gdyni, molo w Sopocie i wiele innych miejsc. Oczywiście nie zabrakło też czasu na relaks i odpoczynek, który spędzaliśmy na plaży i w zimnym Bałtyku. Całą atmosferę i samopoczucie na kolonii niewątpliwe tworzyli ludzie. Koledzy i koleżanki z którymi często tańczyliśmy poznane wcześniej tańce, bawiliśmy się na dyskotekach i braliśmy udział w wielu grach i konkursach. Nie byłoby tak wspaniale gdyby nie nasi opiekunowie, wychowawcy i pani kierownik. Dyscyplina była zachowana ale nie przeszkadzało to aż tak bardzo, ponieważ wszyscy byli mili, uprzejmi i na pewno chcieli dla nas jak najlepiej, mimo że czasem nam się to nie podobało. Nad naszym zdrowiem czuwała pani pielęgniarka do której mogliśmy zawsze przyjść.

Najbardziej w całej kolonii podobały mi się wydmy, które zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Świetna atmosfera, cudowni ludzie, czas zawsze tak zorganizowany by nam się nie nudziło. Z chęcią pojechałbym jeszcze raz na taką kolonię.

Karolina

W dniach od 1 do 14 sierpnia 2017r. odbyła się kolonia turystyczno-edukacyjna zorganizowana przez Stowarzyszenie Przyjaciół Wsi Sędziszowa i Okolic. Kolonia ta dostarczyła nam wiele wspaniałych wrażeń, które nie zapomnimy do końca życia. Pod przewodnictwem m.in p. kierownik Anny Wiejaczka oraz wspaniałych opiekunów mieliśmy okazję zaznać „ciepła Morza Bałtyckiego”, oglądać wspaniałe krajobrazy. Odwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc jak np. Hel czy  latarnia morska na Rozewiu. Wiele wrażeń dostarczył nam pobyt w CEPR w Szymbarku, gdzie poznaliśmy historię, tradycję oraz zwyczaje Kaszub, jednak największym zaskoczeniem były dla nas ruchome wydmy w Łebie, gdzie podczas drogi krajobraz zachwycał nas coraz bardziej. Zwiedziliśmy również Trójmiasto, gdzie zatrzymaliśmy się w Akwarium aby zobaczyć  zwierzęta, o których wcześniej nie mieliśmy pojęcia. Miejscem, które na zawsze zapadło nam w pamięci to pomnik Obrońców Westerplatte. Myślimy, że jest to miejsce, gdzie każdy patriota powinien się udać, aby oddać hołd zmarłym żołnierzom, którzy bohatersko bronili Polski. W miłym towarzystwie i pod czujnym okiem wychowawców organizowane były dyskoteki i zabawy, które urozmaiciły nam czas wolny. W drodze powrotnej zwiedziliśmy zamek w Malborku, który zrobił na nas ogromne wrażenie.  Czas przebyty na kolonii bardzo szybko nam minął opaleni, szczęśliwi wróciliśmy do domów. Z przyjemnością powrócimy tam za rok .