Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Polak ma essę”. II edycja

W tym roku szkolnym nasza szkoła bierze udział w II edycji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Polak ma essę”. Jego głównym założeniem jest utrwalanie zdobytej wiedzy z języka polskiego i historii oraz nabywanie nowych umiejętności poprzez zabawę i integrację uczniów, a także doskonalenie umiejętności swobodnej wypowiedzi. Projekt zakłada realizację wyznaczonych zadań w terminie od 1 października 2024 r. do 30 maja 2025 r. Koordynatorem projektu w szkole jest pani Barbara Zielińska.
O wszystkich działaniach będziemy informować na stronie szkoły.
Cele szczegółowe projektu
✓ utrwalanie nabytej wiedzy z języka polskiego oraz historii poprzez zabawę,
✓ wspomaganie rozwoju dzieci,
✓ odkrywanie dziecięcych talentów,
✓ integracja zespołu klasowego,
✓ rozwijanie wiary we własne możliwości,
✓ rozwijanie kreatywności, krytycznego myślenia oraz umiejętności
rozwiązywania sytuacji problemowych,
✓ wykorzystanie TIK w pracy nauczyciela oraz ucznia,
✓ integracja środowiska pedagogicznego realizującego Projekt,
✓ promocja placówek biorących udział w projekcie w środowisku lokalnym
oraz na terenie całej Polski.
Zgodność projektu z wybranymi podstawowymi kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025
1. Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.
2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.
3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
4. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
Projekt jest zgodny z wymaganiami ogólnymi podstawy programowej z języka polskiego i historii dla klas 4 – 8.
Spodziewane efekty.
• Odstresowanie ucznia służące lepszemu przyswajaniu wiedzy, a także nabycie nowych umiejętności oraz utrwalenie zdobytej już wiedzy.
• Rozwój umiejętności swobodnej wypowiedzi, kreatywnego myślenia, krytycznej analizy oraz rozwiązywania problemów.
• Zacieśnianie więzi między uczniami poprzez wspólne zadania i projekty.
• Wymiana doświadczeń i integracji z innymi nauczycielami realizującymi projekt poprzez wzajemne wsparcie i dzielenie się pomysłami.
• Stworzenie przez nauczycieli warunków do rozwijania kreatywności i twórczej aktywności uczniów.
• Podniesienie poczucia własnej wartości, sprawczości, kreatywności.
• Promocja placówki w środowisku lokalnym oraz na terenie całej Polski.
• Szkoły mogą wzbogacić swoją ofertę edukacyjną o ciekawe i angażujące działania, co może przyciągnąć nowych uczniów i rodziców zainteresowanych nowatorskimi metodami nauczania.

xr:d:DAFtCUfcrJI:20,j:5522940724354665710,t:23090219

Skip to content