I Szkolny Konkurs Kaligraficzny

Dnia 6 maja 2022r. w naszej szkole po raz pierwszy odbył się Szkolny Konkurs Kaligraficzny klas I-III organizowany przez Magdalenę Przetacznik. Do drugiego, szkolnego etapu przystąpili uczniowie wyłonieni w klasowych eliminacjach. Byli to: Maria Kwarcińska, Julia Jędrusik, Fabian Paciorek, Zuzanna Ligęza, Lena Osika, Aleksandra Juruś, Ewa Ligęza, Urszula Job, Emilia Ligęza, Martyna Jamrozy, Norbert Żaba, Julia Pater, Anna Ligęza, Edyta Orłowska.

Zadaniem uczestników było staranne, zgodne z pismem wzorcowym, przepisanie drukowanego tekstu. Uczniowie klas I i II pisali ołówkiem, a uczennice z klasy III piórem kulkowym. Przepisywany tekst stanowił fragment wiersza wiersza Marii Konopnickiej „Stopnie poznania” (ponieważ jest ona patronką 2022 roku). Oceniane były: ogólne wrażenie estetyczne, czytelność, estetyka, ład, prawidłowe rozmieszczenie tekstu, poprawność ortograficzna i interpunkcyjna, właściwe łączenie liter oraz równomierne położenie liter. Prace oceniały nauczycielki klas I-III: Anna Motyka, Małgorzata Laskowska, Alina Skórska, Lucyna Gawlik- Bajorska, Magdalena Przetacznik (nie oceniały uczestników ze swojej klasy) i przyznawały punkty w 8 kategoriach. Rozstrzygnięcie było niełatwym zadaniem, ostatecznie wyniki konkursu są następujące:

I miejsce i tytuł Mistrza Kaligrafii – Ewa Ligęza z klasy IIb

II miejsce i tytuł I Wicemistrza Kaligrafii- Aleksandra Juruś Ia

III miejsce i tytuł II Wicemistrza Kaligrafii- Urszula Job IIb

wyróżnienia:

Edyta Orłowska- klasa III

Lena Osika- klasa Ib

Emilia Ligęza- klasa IIa

Martyna Jamrozy- klasa IIa

Mistrzami klas zostali:

klasa Ia- Aleksandra Juruś

klasa Ib- Lena Osika

klasa IIa- Emilia Ligęza

klasa IIb- Ewa Ligęza

klasa III- Edyta Orłowska.

16 maja 2022r. ogłoszone zostały wyniki, a pan dyrektor Wiesław Job wręczył nagrody ufundowane przez Radę Rodziców: zestawy kolorowych długopisów i cienkopisów i kolorowanki- mandale.

Mam nadzieję, że Konkurs Kaligraficzny również w przyszłym roku będzie się cieszył zainteresowaniem, wpłynie na  rozpowszechnianie wśród uczniów sztuki pięknego pisania, rozbudzi staranie o kształtne i estetyczne pismo, będzie rozwijać wrażliwość na piękno języka ojczystego, a także kształtować charakter – wyrabianie cierpliwości, dokładności i spokoju oraz uczyć rywalizacji w przyjaznej atmosferze.

Magdalena Przetacznik

Przejdź do treści